17 decembrie 2016

Olimpiada Nationala de Management

Luată cu activitatea mea de blogger sau mai bine spus de SuperBlogger, am amânat puțin acest articol. Deoarece studenții mei sunt totul pentru mine și fără ei, viața mea ar fi goală, încerc să îi motivez să participe la tot felul de concursuri, olimpiade, competiții online sau offline :)

Așa că nu puteam rata Olimpiada Națională e Economiștilor în Formare, care a avut loc la București, între 24-26 noiembrie, organizată de AFER, în parteneriat cu FABIZ. Drumul până la București a fost presărat de muncă, pasiune, entuziasm, energie și încredere. 
Am coordonat două echipe:
- Licență: Anca Niță și Mădălina Dodoc, cu tema Managementul voluntarilor și acțiunilor de voluntariat. 
Lucrarea lor a îmbinat pasiunea și experiența lor de voluntar în diverse ONG-uri, cu o dublă cercetare (cantitativă și calitativă). Au intervievat reprezentanții unor ONG-uri din Dolj și au trimis chestionare către voluntari, primind răspuns de la peste 200. 
Efortul fetelor a fost mare și le mulțumesc pentru răbdarea de care au dat dovadă și pentru curiozitatea care le-a ghidat mereu pașii. 

-Master: Alexandra Popa și Andreea Geantă, cu tema Lupta împotriva cancerului la sân din perspectiva managementului responsabil social. 
Aici, tema a fost din start una sensibilă și ideea i-a venit Andreei, în urma unui marș al celor de la Avon, cu Stop cancer la sân. Ideea trebuia concentrată în zona de CSR a companiilor, însă am dorit o abordare de ansamblu, fetele făcând o cercetare complexă, cu interviuri luate medicilor, un interviu singurei companii, care a acceptat să ne răspundă (Nestle Romania) și cu peste 200 de chestionare adresate femeilor.

Cu toată complexitatea temei, juriul a decis să nu ofere premiu sau mențiune pentru această lucrare. Apreciem, și eu și fetele că impactul lucrării este important, studiile arătând că țara noastră se află în topul țărilor cu procent mare al femeilor care ajung târziu la medic, atât pt cancerul de col, cât și pentru cel mamar. 
Orice lucrare în această zonă este importanta și sperăm să atragă atenția atât femeilor, cât și ONG-urilor, care pot completa efortul statului în această direcție sau ajuta acolo unde este o lipsă. Aici intervine managementul responsabil!

Vă mulțumesc și vouă pentru pasiune, pentru entuziasm și suntem niște învingătoare, așa cum se numea grupul secret de pe Facebook, unde am lucrat zi și noapte :) Nu lăsați nicio notă, niciun juriu, pe nimeni să vă spună că ceva nu e valoros, cel mai valoros, dacă voi așa credeți. Lucrurile faine și frumoase sau minunatis, cum zice Alexa, se nasc din încăpățânarea oamenilor care cred în ideea sau visul lor. 
Felicitări pentru tot! 

De la București nu am venit cu mâna goală și nu mă refer la premii, ci la altceva: am venit mai prietene, am venit cu amintiri frumoase, iar Anca și Mădălina au reușit să ajungă la inima juriului de la licență cu tema despre voluntariat. 

Anca a privit juriul în ochi, nu s-a temut să le pună scurte întrebări în cadrul unor joculețe și ambele fete au zâmbit pe tot parcursul prezentării. Pentru că știam că mă privesc, am încercat să le zâmbesc mereu, pt a le da încredere (pentru că nu m-am dezlipit de sala respectivă, toată ziua). M-am amestecat printre fetele mele :)

 

Premiul lor a fost premiul pentru cercetare in echipă interdisciplinară și m-am bucurat să le văd fericite, deși, ca orice îndrumător subiectiv, poate, fetele mele, toate 4, au fost extraordinare. :) Știți vorba aia cu părinții și copiii ... 

 

La București, am fost cazați la căminul Moxa și îi mulțumesc dnei prodecan de la FABIZ - Georgiana Stănilă, pentru organizare, amabilitate, deschidere, studentului Cristian Zamrii, care a făcut câteva drumuri Gară-Moxa-Gară și a așteptat până ne-am cazat și am ajuns la cantină să luăm cina, dnei Roxana Patarlageanu pentru că ne-a dus la Beraria H și ne-a asteptat (pentru că ne-am ratacit putin), dar și pentru că a încetinit mașina pentru a povesti fetelor (Anca si Andreea) despre diverse obiective ale capitalei. Iar orașul parea magic, eu obosita, noapte, liniste, luminite de masini si cladiri .... feeric! :)
 

Și mulțumiri am multe: pentru prietenii Madalinei (am uitat cum va numiți, so sorry, dar eram tare obosita): tânăra de la liceu, cu energie de nemăsurat, ca orice licean :) dar și tânărul care ne-a dus la gară (de la Berăria H) pentru a prinde trenul de 23:45. Si pentru ca am ratat Ploaia, a pus-o el în mașină :) 

Gesturile mici contează. Si a așteptat pana a plecat trenul din gara, ceea ce am apreciat și ne-a mai făcut și o poza tematica lângă bradul din gara. [Update: Am aflat: il cheamă Alexandru :)]


Ce poate fi mai frumos? 

Mulțumesc și lui Alin, prietenul Alexandrei, cu care ne-am plimbat pe Calea Victoriei, seara, lumini, București, oameni frumoși. Mulțumim și lui Liviu Dediu de la ASE, amicul Ancăi, pentru ca ne-a ghidat prin oraș.
Sper ca nu am uitat pe nimeni! 

Drumul cu trenul în prezența fetelor mele a fost mai plăcut ca niciodată, aș mai fi vrut să întârzie trenul :) Copii minunați, vă iubesc și îmi sunteți tare dragi! 

Sunt mandra de voi!

Impresiile fetelor și ale lui Liviu le puteți citi în revista Cronica Studentului FEAA Craiova, un proiect de suflet inițiat de mine și editat de Laurentiu Badea, prietenul meu.  

După olimpiadă am fost invitați la TVR Craiova, unde noi, nematinale, am vorbit despre realizările de la Bucuresti :)


 La anul, mergem la Olimpiada de Marketing! Promisiune! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ti-a placut? Spune-mi! Imi vei face ziua mai buna.
Nu ti-a placut? Spune-mi! Poate voi imbunatati ceva.
Multumesc! Zambeste! Astazi e o zi frumoasa! :)