4 octombrie 2017

Budinca raw-vegana de chia cu fructe

Stiam ca semintele de chia sunt foarte bune, avand continut mare de gibre si omega-3. Am gasit o punguta de 250 g de seminte de chia la Auchan, cu vreo 5 lei, asa ca am luat-o. Un alt lucru interesant si magic la aceste seminte este ca sunt foarte solubile in apa. Daca le pui in apa, lapte vegetal sau alt lichid, absorb acea cantitate si ramane ca o budinca, iar textura este foarte interesanta. 

Ingrediente 2 portii
4 linguri de chia (am folosit chia neagra, dar exista si alba)
200 ml lapte vegetal (eu am pus lapte de soia de la Sanovita)
1 banana si 4 capsuni medii

Am pus laptele in 2 pahare, 100 ml in fiecare si am adaugat cate 2 linguri de seminte de chia in fiecare. Am mestecat bine si am lasat 30 minute sa se umfle. La fiecare 7-10 minute, e bine sa mestecati continutul, altfel se formeaza cocoloase. 

Dupa 30 minute, taiati capsuni bucatele foarte mici, iar banana o pasati. Adaugat jumatatea de banana si cele 2 capsuni taiate in fiecare pahar si mestecati bine. Daca v-au ramas feliute de capsuni, le puteti pune deasupra pentru un aspect mai placut. 

Improvizati si fiti creativi! Merge cu orice alte fructe de padure, goji, merisoare, stafide sau mango. Rezultatul este un desert sanatos, hranitor, gustos si slab caloric.