8 octombrie 2017

Îmbrățișează-te!

Am trecut de ceva timp de adolescență, dar îmi amintesc și acum lipsa mea de încredere. Nu am făcut niciodată o tragedie dintr-un coș sau un punct negru, fiind mereu axată pe studiu. Îmi plăcea să citesc, să învăț, iar un simplu coș sau altă imperfecțiune nu m-ar fi făcut să mă îndoiesc de capacitatea mea intelectuală. Ajunsesem, însă, fără să realizez, să mă îndoiesc de modul în care arăt, considerându-mă un fel de rățușca cea urâtă. E greu pentru un adolescent să se confrunte cu astfel de probleme, care vin la pachet cu o grămadă de schimbări hormonale, fiziologice și psihologice, pe lângă așteptările sociale sau găsirea unui prieten de sex opus. 

Revenind la mine, am avut o perioadă pe la 20 de ani, când mă confruntam cu o explozie de coșuri, un fel de acnee destul de agresivă. Am vizitat un dermatolog, care mi-a recomandat tratament antibiotic timp de 3 luni. Având o ușoară gastrită, ca orice adolescent inconștient care vrea să slăbească nesănătos, a trebuit să renunț la doza mare de antibiotic. 

Dacă aș trăi într-un univers în care aș putea să mă întorc în timp și să vorbesc cu mine, cea de la 20 de ani, mi-aș spune că nu merită să sufăr din cauza unor simple imperfecțiuni exterioare și trecătoare. M-aș sfătui să mănânc bine și sănătos și să caut niște produse eficiente, create de specialiști renumiți. Deși atunci nu existau prea multe telefoane, deci nici conceptul de selfie, astăzi i-aș spune unui tânăr să încerce Gerovital Stop Acnee. Farmec este o marcă de încredere cu tradiție, iar produsele din această gamă au ingrediente de ultimă generație


Aș recomanda un kit tratament cosmetic, care conține principalele trei produse necesare în tratarea unui ten acneic. Acest kit este un produs 3 în 1, fără parabeni și are și un pliant informativ despre acnee. Cele trei produse din kit sunt: un gel spumant purifiant pe baza de acid salicilic, cu rol de curățare a tenului; o cremă gel sebum-control, care ajută la reglarea sebumului în perioada de utilizare și o cremă ultra-activă tot pe bază de acid salicilic. 
Lucrând cu mii de tineri, am avut ocazia să interacționez la un nivel destul de apropiat și să le aflu gândurile și sentimentele care îi încearcă. Nu de puține ori, îmi cer sfatul prietenesc în legătură cu diferite aspecte. Cel mai important lucru pentru un om este încrederea în forțele lui proprii, încrederea că el sau ea este suficient/ă pentru a depăși orice obstacole. Deși sunt cadru didactic și rolul meu convențional se limitează la a oferi informații economice studenților, mi-am depășit acest rol din respect pentru mine și meseria mea. Ceea ce încerc să fac și sper că reușesc este să insuflu acestor tineri încredere în propria lor persoană, iubire și respect de sine, indiferent că este vorba de planul personal sau profesional. Suntem ființe complexe și un aspect banal ca apariția unui coș poate afecta reușita profesională a multor tineri. Poate pare hilar, dar să ne imaginăm și să ne întrebăm: câți tineri nu s-au prezentat cu timiditate și șovăială în glas la un interviu, din simplul motiv că nu aveau încredere în ei? Iar această lipsă de încredere se poate datora și unui ten cu probleme. 

Dacă aș vedea o tânără sau un tânăr cu astfel de probleme, i-aș spune același lucru pe care mi l-a spus și mie cineva, când aveam 20 de ani și viața nu părea chiar atât de roz: Uită-te în oglindă și îmbrățișează-te! Iubește-te! 

Mulți ne dorim să revenim la acei 20 de ani, sunt chiar melodii pe această temă, dar uităm că fiecare vârstă are urcușurile și coborâșurile ei. Nu îmi doresc să revin la vârsta aceea, îmi iubesc vârsta de astăzi și cred că după 30, 40 sau 50 de ani, viața reîncepe cu noi și noi aventuri, iar noi învățăm să ne bucurăm de ea, mai mult și cu mai multă luciditate decât la 20 de ani. Nu înseamnă că am scăpat de coșuri sau că nu am probleme cu tenul și astăzi. Am, dar s-au mai rărit și nu îmi mai pasă atât de mult, nu pentru că nu mă iubesc, ci, tocmai, pentru că mă iubesc și sunt mai îngăduitoare cu mine. Nu sunt perfectă și nimeni nu este. Nu voi lăsa un amărăt de coș sau punct negru să mă pună într-un con de umbră. Cei care se confruntă cu astfel de probleme trebuie să înțeleagă că tehnologia evoluează mereu și, astăzi, poți găsi produse de calitate la un preț foarte mic.
Închei cu un sfat pentru toți cei care se confruntă cu problema unui ten acneic, indiferent de vîrstă: Recunoaște că ai o problemă, documentează-te, caută produsele potrivite, discută cu un dermatolog, schimbă alimentația, hidratează-te! Nu pierde timp, energie și lacrimi, lamentându-te! Iubește-te așa cum ești, fii recunoscător pentru toate lucrurile minunate din viața ta și nu mai medita la ceea ce nu ai. Ai o mulțime de lucruri pe care alții și le-ar dori cu ardoare: o familie care te iubește, prieteni cu aceleași pasiuni (sau ten acneic) ca și tine, picioare cu care să mergi și să te plimbi, ochi cu care să vezi cerul, soarele și stelele, mâini cu care să te îmbrățișezi pe tine și pe ceilalți. Și astea sunt doar câteva exemple, cu siguranță ai mult mai multe lucruri de care să te bucuri! 

Tenul acneic este o problemă serioasă, dar nu lăsa această problemă să îți acapareze toată viața, nu atunci când există produse din gama Gerovital Stop Acnee, cu eficacitate demonstrată. Știu că sunt la modă selfie-urile, dar nu trebuie să facem o tragedie din apariția unui coș. Vrei să faci o poză cu prietenul tău, părinții sau fratele tău? Nu lăsa o imperfecțiune să îți răpească această bucurie. Apreciază-te așa cum ești, cu bune și rele, caută soluții și bucură-te de viață, bucură-te că EȘTI! 

***Articol pentru SuperBlog 2017