10 octombrie 2017

Mă tratez cu muzică...

Deși pare un clișeu, cu toții am simțit că muzica poate fi un medicament pentru diferite stări: melancolie, tristețe, agitație, nerăbdare, lipsă de inspirație, oboseală, dureri de cap, etc. Primele mele tangențe cu muzica au fost prin adolescență. Îmi amintesc că nu aveam decât vreo 2-3 casete pe care le ascultam mereu, deoarece nu îmi permiteam să cumpăr altele. În fiecare seară, adormeam ascultând Roxette. Melodia Vulnerable îmi străbătea fiecare celulă din corp și mă făcea să uit... Cine a fost adolescent știe că perioada aceea nu e întotdeauna roz... e o perioadă cu multe schimbări psihologice și fiziologice, în care ți se poate părea că nu te înțelege nimeni, nu te ascultă, nu te iubește... Muzica m-a ajutat să trec mai bine peste această perioadă, iar alteori încercam să leg prietenii, ascultând genurile muzicale preferate de oamenii din jurul meu. Poți cunoaște mai bine pe ceva, dacă asculți cu atenție versurile din melodiile sale preferate. Poate de asta, tinerii îndrăgostiți obișnuiau să își facă mixuri muzicale. Asculți versurile și te gândești la celălalt...

Ajunsă la facultate, în chirie, fără televizor sau calculator, nu aveam decât un amărât de calculator și câteva casete a căror bandă se prindea mereu. Din nou, muzica m-a ajutat să trec peste pierderea unor oameni dragi și prea tineri... Nu am avut niciodată ureche muzicală, dar îmi plăcea să ascult muzica dată tare, pentru a atenua o emoție prea puternică, ce sta să izbucnească. 

Anii au trecut, tehnologia a evoluat, casetele au dispărut de pe rafturile magazinelor și din majoritatea caselor, eu am căpătat câteva riduri și lecții de viață... Am ajuns independentă financiar, pot să îmi cumpăr muzica favorită și un sistem audio performant, care să îmi asigure o experiență de neuitat. 

Muzica face parte din viața noastră... în mașină, mijloace de transport în comun, acasă, la serviciu, la școală, în sălile de așteptare, muzica este cadou sau alinare, liant și tratament... Îmi aduc aminte că am avut un student, acum câțiva ani, care stătea cu căștile în urechi tot timpul. La început am fost contrariată și m-am gândit să îl pun să le dea jos, dar mi-a spus că nu se poate concentra decât dacă ascultă muzică. Am acceptat și l-am testat, pentru a-i verifica vigilența. A fost atent pe toată durata seminarului și a ieși la tablă să rezolve problemele de management. Acela a fost momentul în care am realizat că muzica poate fi folosită ca instrument didactic, inclusiv la facultățile cu profil economic. 


Cu altă ocazie, muzica m-a ajutat să fac un seminar în limba engleză mult mai dinamic și cu un grad ridicat de eficiență. Am dat pauză studenților și când m-am întors, aveau muzica dată tare la calculator. Au închis-o repede crezând că mă supăr. Încercând să rezolv niște probleme cu ei, fiind destul de târziu după-amiaza, am observat că erau cam fără vlagă, obosiți și poate și plictisiți. Le-am spus că dau drumul la muzică pe fundal și să îmi spună ce vor să asculte. În momentul acela, fețele lor s-au luminat, au devenit mai energici, mai activi, mai eficienți, au ieșit cu drag la tablă... 

A fost una dintre orele de predare pe care nu le voi uita niciodată... Muzica m-a ajutat să cresc eficiența actului de predare-învățare la o oră de Management, predat în limba engleză. Nu e de mirare că de atunci stresez pe toată lumea când găsesc o sală fără sistem audio. 

Am nevoie de sunet în viața mea și am devenit mai pretențioasă în ceea ce privește calitatea audio. Când vrei ceva de calitate, te uiți sau asculți în direcția brandurilor de pe piața sistemelor audio și cauți notorietate, pasiune, experiență de neuitat și, pentru că predau și aspecte legate de responsabilitatea socială corporativă, mă interesează și implicarea lor în comunitate. 

O astfel de companie este Edifier, cu o experiență de peste 20 de ani în realizarea de sisteme audio performante. În plus, fundația Edifier Angel Sound Foundation a oferit unui număr de 60 de copii cu deficiențe de auz implanturi cohleare. Compania oferă și burse studenților de la Institutul de Tehnologie din Beijing, investind în inovație. 

Pentru mine, ca cetățean al acestei planete, este important să știu că banii pe care îi dau pe un sistem audio îmi oferă și oportunitatea de a contribui (într-o mică măsură) la o lume mai bună, mai responsabilă social. Ca atare, mi-a atras atenția un sistem 2.0 de la Edifier - modelul R2730DB, cu 136 Watt, care asigură un bass puternic. Are conectivitate 4.0 Bluetooth, RCA, optic și coaxial, telecomandă wireless și un design plăcut din lemn MDF, ce l-ar face potrivit pentru sufrageria mea. 
Deja mă imaginez pedalând la bicicleta mea magnetică, în timp ce ascult muzica preferată. Sportul sau orice activitate fizică mai intensă merge mult mai bine dacă ai muzică pe fundal. Muzica îmi crește viteza de pedalare de la 14-15km/h la 25-30, în funcție de genul muzical. Adu și tu excelența în viața ta, folosind un sistem audio performant și de calitate. Investește în tine și tratează-te cu muzică! 


Articol pentru SuperBlog 2017