12 noiembrie 2017

Strategie de marketing pentru S2000Pro

Toți cei care am făcut marketing, știm că, pentru a vinde un produs, sunt necesare mai multe etape: 

1. o minimă cercetare de marketing prin care să vedem care sunt nevoile și așteptările potențialilor noștri clienți. Acest studiu de piață ne va dezvălui câte ceva și despre profilului clienților noștri. 

Dacă aș avea de vândut sistemul audio S2000Pro, aș face un astfel de studiu, chiar și la scară mai mică, folosind Google Forms (gratuit) și pagina de Facebook a firmei. 



2. Strategia celor 4P: produs, preț, promovare și distribuție (plasament).

Strategia de produs

Produsul va fi bine detaliat, cu toate caracteristicile tehnice, poze, o secțiune de recenzii și întrebări. Voi crea pe pagina web a produsului o lume în jurul acelui produs. În calitate de client, urăsc să văd produse insuficient detaliate sau fără recenzii. Dacă ar trebui să vând sistemul audio, i-aș da o descriere cât mai exactă. Dacă pentru un consumator uzual, anumite detalii tehnice nu spun nimic, unuia mai priceput, îi spun multe. Dar dacă îl atragem pe cel din urmă, cu siguranță publicitatea de tip word of mouth (din gură în gură) ne va ajuta foarte mult. 
Aș pune foarte multe imagini cu produsul și, dacă este posibil, chiar un clip video, o recenzie video sau o imagine 3D, care să permită clientului vizualizarea produsului din toate unghiurile. Eu am un canal Youtube și îmi place să testez produse. O colaborare cu vloggerii mă poate ajuta să pun recenzii video, care sunt mult mai credibile decât cele text. 
Sistemele audio de la Edifier sunt recunoscute la nivel internațional ca având o calitate deosebită, intrând în zona produselor premium. Dacă aș fi responsabil de vânzarea unui anumit produs, m-aș asigura că transmit publicului această poziționare, începând chiar cu pagina de prezentare a sistemului audio.



Tehnologia încorporată va atrage consumatorul care vrea să trăiască o experiență de neuitat atunci când ascultă muzică și nu numai. Sistemul S2000Pro are caracteristici care îl fac potrivit pentru producția muzicală la domiciliu: putere de 130 watt, un bass puternic, conexiuni multiple, inclusiv Bluetooth, patru presetări (vocal, monitor, clasic și dinamic) utile pentru înregistrări de calitate, cu caracter profesional. Dacă ai un vlog și vrei să înregistrezi ceva sau ai o pasiune pentru muzică și vrei să te faci cunoscut, poți folosi acest sistem audio ca să  livrezi conținut cu un sunet excelent, oferind fanilor/abonaților tăi o experiență de neegalat.



Sunt două tipuri de consumatori: cei care sunt foarte atenți la aspectele tehnice și vor informații și poze cât mai clare referitoare la produs și consumatori care vor să asculte muzică, folosind un produs de calitate, dar care sunt atrași la fel de mult și de designul și eleganța produsului. 


Corpul din lemn al sistemului audio S2000Pro în combinație cu vopseaua neagră mată îi conferă produsului un aspect luxos, care atrage vizual. Atenția la detalii (sunet, design) fac dintr-un produs simplu un produs premium, destinat unei game variate de consumatori. 

Strategia de preț

Prețul trebuie să țină cont de poziționarea produsului, evitând riscul unui preț prea scăzut. Când li se oferă calitate, oamenii sunt dispuși să plătească mai mult. 

Strategia de promovare/ comunicare

Aici aș lua câteva măsuri foarte importante: dezvoltarea paginii de Facebook, încurajarea dialogului cu consumatorii, dezvoltarea paginii web, secțiune de recenzii, întrebări și răspunsuri, fidelizarea consumatorilor prin diverse concursuri, vouchere, colaborare cu vloggerii sau bloggerii pentru testarea produsului și postarea de recenzii video pe site și Facebook, oferte în perioadele de Black Friday, Crăciun, Paște, deschiderea unui canal Youtube propriu, sponsorizarea anumitor evenimente pentru a atrage atenția asupra produsului, colaborarea cu diverși influenceri, relație bună cu media, promovare la cinematograf, radio, TV, lansarea în platformele de marketing afiliat pentru a genera vânzări cu ajutorului afiliaților. 

Strategia de distribuție/ plasament

Aș crește rețeaua de distribuție prin parteneriate cu alți retaileri fizici sau online, în funcție și de rezultatele studiului realizat în prima parte. Este posibil ca în anumite țări, regiuni sau orașe, oamenii să prefere un anumit retailer și, atunci, o astfel de colaborare poate fi una de tip câștig-câștig. Din experiența mea de client, știu că oamenii vor livrare rapidă, posibilitatea de a plăti în diverse moduri, transport redus, mai ales la produse cu o anumită valoare. Aș crea un parteneriat de încredere și de lungă durată cu o firmă de curierat cu renume bun, aș oferi transport gratuit, posibilitatea deschiderii coletului la livrare. În fiecare colet, aș pune ceva simbolic, cum ar fi: mesaje personalizate, un cupon pentru următoarea comandă, carduri de fidelitate pentru cei care cumpără de o anumită sumă. 

Detaliile contează, iar un client fericit înseamnă și mai multe produse vândute. Dacă aș avea o firmă, mi-aș stimula forța de vânzare, i-aș trimite la traininguri, le-aș da libertatea de a vinde un produs cum cred ei, i-aș recompensa cu prime și/ sau reduceri la sistemele audio S2000Pro pe care le-au vândut. Vânzătorii fericiți aduc clienți fericiți și vânzări care ne asigură profitabilitatea pe termen lung. 

***Articol scris pentru SuperBlog 2017