29 octombrie 2017

Soluția pentru o zi productivă se găsește La Fântâna

Începutul 

Până acum câțiva ani, apa lipsea din viața mea. Desigur, consumam lichide, într-o formă sau alta, dar alegeam mereu variante nesănătoase, iar dacă părinții îmi spuneau că apa este cea mai bună, credeam că sunt ei depășiți și nu știu ce vorbesc. În 2015, am fost în Italia vreo două luni, cu o bursă de cercetare, și am stat la niște rude. Acolo, băuturile carbogazoase erau foarte scumpe, iar apa se cumpăra cu baxul și era mult mai ieftină. 

Întoarsă acasă, am devenit mult mai conștientă de ceea ce înseamnă o viață sănătoasă pentru mine și, treptat, am început să fac trecerea de la băuturi carbogazoase pline de zahăr la APĂ, din care și noi suntem formați și fără de care nu am putea trăi. Dacă nu mă hidratez corespunzător, obosesc mai repede, mă doare capul, nu am energie, iar digestia este îngreunată.

Soluția pentru o zi productivă 

Deoarece am foarte multe zile în care predau 6-8 ore fără oprire, am nevoie de apă, alfel rămân fără voce. Sunt momente destul de dese în viața noastră, în care nu putem căra după noi o sticlă de apă de 2 litri și avem nevoie de o variantă mai convenabilă. Pentru că sunt o mare consumatoare de apă, m-am documentat pentru a alege cea mai bună variantă și am ales să cumpăr 6 baxuri de apă de izvor La Fântâna la sticle PET de 0,5 L.

apa de izvor

Am ales această variantă deoarece îmi place să iau decizii fundamentate. 72 sticle la prețul de 96.5 lei înseamnă 1.34 lei pe sticlă, ceea ce mi se pare un preț extraordinar pentru o sticlă pe care o poți lua foarte ușor cu tine (la serviciu, la sală, în parc, la cumpărături, la școală). 

Un alt motiv pentru care am ales La Fântâna este calitatea apei, izvorâtă dintr-o regiune muntoasă din Serbia. Aceasta are un conținut echilibrat de minerale, contribuind la atingerea necesarului de nutrienți. Ambalajul și forma sticlei sunt simple, ceea ce o face ușor de manevrat. 

Apa a devenit pentru mine soluția pentru o zi eficientă. Am mai multă energie și fac o grămadă de lucruri pe care înainte nu reușeam să le fac: merg la lucru, desfășor proiecte extracurriculare cu studenții, fac sport zilnic, scriu pe blog zilnic de 8 luni, scriu la noua mea carte de dezvoltare personală, fac cercetare, particip la conferințe internaționale, mă plimb prin parc, citesc cărți de nutriție și sănătate și multe altele. Dacă vrem ca organismul să funcționeze, trebuie să îi dăm apă. 

Apa în viața mea

Pentru mine, apa a devenit foarte importantă și face parte dintr-un ciclu de schimbări pozitive pe care le-am adus în viața mea. Am trecut la o dietă bazată pe plante și mai puține alimente procesate. În același timp, am crescut consumul de apă pe care am ajuns să o beau cu plăcere, așa cum nu credeam că este posibil pe vremea când nu consumam aproape deloc apă. Până și la gătit sau la prepararea unui ceai, folosesc apă plată îmbuteliată, deoarece nu mă pot baza pe apa de la robinet. 

Schimbându-mi obiceiurile alimentare din respect pentru trupul meu, am trecut și la reducerea amprentei de carbon, reciclând toate sticlele de apă. Din grijă pentru mine, am grijă și de mediu. 

Mi-am cumpărat și o bicicletă de cameră pentru a face sport chiar și în zilele înnorate. Acest lucru a dus la creșterea consumului de apă, iar sticla de 0.5 L este nelipsită, pentru că este mult mai comodă. Un alt lucru interesant pe care l-am aflat e că, uneori, când credem că ne e foame, ne e, de fapt, sete. 

Când auzeam înainte oamenii că beau apă plată de drag, mă gândeam că exagerează. Documentându-mă despre nutriție și sănătate, am descoperit că papilele gustative se adaptează la ceea ce mâncăm sau bem. Deci, cu cât consumi mai mult un anumit aliment sau o anumită băutură, cu atât îți va plăcea mai mult, respingând schimbarea. Când consumam multe sucuri dăunătoare, nu îmi plăcea apa. De când am înțeles că este în joc sănătatea mea, am început să beau mai multă apă și a început să îmi placă. Nu mai suport gustul sucurilor și setea îmi este potolită doar de apă. 

Pe cei care vor să facă trecerea de la sucuri nesănătoase la apa de izvor, i-aș sfătui să încerce să pună câteva felii de castravete sau citrice în pahar și să se bucure de aceste arome. Oricum ai consuma-o, nu uita să te hidratezi! Suntem APĂ și avem nevoie de APĂ pentru a trăi și pentru a fi productivi. 

***Articol pentru SuperBlog 2017

Ce mananci?

Asta este intrebarea pe care o aud mereu de cand am devenit vegana acum 2 luni. De parca ouale, carnea, branza si laptele ar fi singurele alimente. Sunt o multime de fructe, pe care am inceput sa le testez de cand am devenit vegana, de la rodii, la pomelo, smochine, fructe de cactus si mango. Am incercat cartoful dulce, despre care credeam ca e un cartof dulce, cum altfel? :) In realitate, are gust de dovleac copt si foarta multa vitamina A. 



Ce am incercat eu sa mananc in aceste 2 luni:
- pizza vegetala
- salate
- mancaruri bazate pe fasole si naut
- mancare de mazare
-focaccia
- budinca de seminte de chia
-smoothies
-milkshake
- orez
-ciabatta cu fasole
-wraps cu naut



 Toate acestea imi asigura proteinele necesare. Pentru grasimi sanatoase consum nuci si seminte, pentru calciu lapte de soia, branza tofu, migdale, smochine, fasole, pentru fier cereale integrale, spanac. 

Singurele vitamine la care trebuie sa fii atent ca vegan sunt vitamina B12 si  vitamina D. Vitamina D o poti lua plimbandu-te prin soare 15-20 minute zilnic sau din produse fortifiate. 

Vitamina B12 este vitala si nu trebuie sa ne jucam cu ea. Este OBLIGATORIE in dieta vegana si vegetariana, desi si unii omnivori au deficiente. Unii nici nu stiu ca au, desi simptomele sunt destul de suparatoare, afectand sistemul nervos: stres, anxietate, lipsa de energie, somn insuficient. 

A fost lansat recent in Romania produsul B12 Vital, care are un nume foarte potrivit pentru ceea ce reprezinta aceasta vitamina pentru noi. Se poate gasi in lanturile de farmacii, fiind lansata de un producator german cu renume WÖRWAG Pharma. 



 Important pentru o dieta sanatoasa: 
-mancati variat
-consumati 7-8 portii de fructe si legume zilnic
-aveti grija sa consumati produse care contin fibre, proteine, calciu, fier, vitamina C
-faceti exercitii si plimbati-va prin soare macar 15 minute zilnic, ca sa va luati doza de vitamina D sau folositi produse fortifiate
-LUATI un supliment de vitamina B12 cu regularitate. Eu iau inca de la inceputul trecerii la veganism, desi am citit ca mai avem rezerve o perioada. Dar de ce sa ne jucam cu viata si de ce sa nu profitam de beneficiile acestei vitamine? 

Dorm mai bine, ma simt mai odihnita, mai energica, mai relaxata, sunt mai eficienta. Si nu numai eu. Am avantajul ca si prietenul meu sa ma insoteasca in aceasta calatorie si acelasi lucru a observat si el. Si pe omnivori ii ajuta aceasta vitamina, pentru ca multi dintre ei sunt deficitari, fara sa stie. 

Ma bucur sa stiu ca numarul veganilor si vegetarienilor creste in fiecare zi, din respect pentru noi, pentru animale si planeta. 






Final Sales si vouchere

Final Sales si vouchere